Wednesday, August 5, 2009

ble nak sedar

thanks to a friend, today she shared with me a video on utube regarding palestin.

palestin is not a new issue indeed. the cruelty of the jews towards the muslims there has been going on for far too long while the world watch and do practically nothing to change the situation. (oh, OIC tu jgn ckpla.setakat ooo i see..)

boikot pun bermusim. ble media tgh hebat tayangkan peperangan kat palestin barula semua pun rase guilty nak mkn mcD, KFC. tapi ble media dah reda sket, mule balik sokong barang2 yahudi tu.

oh, kalau lah kite rase sendiri teruknya org islam kne torture, anak dibunuh dpn mata sendiri, saudara perempuan kita diperkosa, budak2 kecik dipijak pijak dan diluku luku oleh yahudi laknatullah kat negara diorg sendiri dgn duit yang kita byr utk beli brg keluaran yahudi dgn alasan 'tak tahan', mungkin kita takkan sanggup keluar duit utk diorg.

semoga aku akan tegar memboikot brgn yahudi, aminn..

lagi satu yg buat aku tergerak nak menulis malam ni, aku rase sedih ble compare org melayu kita ni, yang diberi nikmat aman, diberi peluang belajar oversea, tapi kufur nikmat. kite hidup aman damai tapi berapa ramai yang hidup dlm maksiat. bangga letak gmbr pergi club kat facebook, bangga tayang gmbr pegang botol arak, berpeluk pelukan laki perempuan. tak ingat Allah.

mungkin korg patut dicampakkan ke palestin. mungkin baru sedar. mungkin korg baru ingat Allah.

tapi utk sekarang, ape yang aku boleh buat, ialah doakan semoga shbt2ku berubah, semoga Allah berikan kita semua hidayah. sbb semua manusia mmg dilahirkan baik. sbb sbg manusia, aku sayang mereka semua kerana Allah.

melayu, sedarlah betapa kita semakin jauh dari landasan Allah. tak mustahil Allah turunkan bala kat malaysia sbg balasan kekufuran kita. ble mcm tu, sempat kah kita kembali pada Allah?

2 comments:

Belle Comelle said...

Sara, aku follow ko yerk..

hafiz CHouJi said...

Selemah-lemah iman adalah dengan hati.

Semoga istiqomah dengan keputusan yang dibuat, wahai cik Shaina. :')

Dan semoga kita semua dapat memperbaiki diri dari sehari ke sehari. Ameen~

Post a Comment

dari mana nk kemana

FEEDJIT Live Traffic Feed

Islamic Calendar

 

Blog Template by YummyLolly.com