Tuesday, August 11, 2009

terlebih

saye rase saye da terlebih mkn. well,bkn rase, mmg pun.
kwn2, ingat ye, kalau da tau kejap lagi nak dinner, jgn mkn 3 keping roti sambil berserta biskut biskutan cecah air teh o panas diikuti dgn sushi. nanti jadi mcm saye. semput.

tula, nabi da pesan da tak elok mkn byk sgt. tak dgr. ikut sgt nafsu. huhu. tak ikut ckp nabi nilah jadinye.

ive vowed not to complain but pls pls pls allow me this one chance. i want this week to end fast!! its been a crazy bz week. assignment yang ntah btul ntah tak. islamic awareness week to handle. and dont get me started on the mdia 102 tute tomorrow which I absolutely loath.

but next week is not going to get any easier either. 2 test back to back!! and with NO holiday to look forward to!! tak aci wuwu. nape teaching experience kne amik sampai 2 minggu..huhu. there goes my holiday. 2 weeks. burn just like dat.

ntahla ntahla ntahla. dont kno wat to think. dont want to think.

kate2 pemujuk kpd diri sendiri: takpe sarah, bertahan, org islam kne kuat!! ni amanah, ko dihantar ke sini mmg suruh belajar pun, bkn bercuti. jihad melawan nafsu!!

berusaha!!
hiyahh!!!

2 comments:

hafiz CHouJi said...

“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.“ (al-Baqarah : ayat 286)

Aku pasti ko tau ayat nie, kan? :')

As long as you know your responsibilities, complaining is okay once in a while as you allow yourself to verbally letting out whatever burdening you. Pape pon, jangan lupe mintak pertolongan dari Allah, pohon diberikan kekuatan mengharungi ujianNya di jalan menuntut ilmu nie.

“...dan janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah. Sesungguhnya tiada yang berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yg kafir.” (Yusuf : 12)

~p/s: Anggap le fingerfood kat surau tadi sebagai something to cheer you up, eh? *wink*

the dreamer said...

"maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan, sesunnguhnya bersama kesulitan ada kemudahan"(Insyirah:5-6)

ayuh berusaha cik sar!!
what's life without challenges?
:)

Post a Comment

dari mana nk kemana

FEEDJIT Live Traffic Feed

Islamic Calendar

 

Blog Template by YummyLolly.com