Tuesday, October 6, 2009

not for the faint hearted who lives in wellington (sambungan)

tak sangka pule ade permintaan yg tinggi utk cerita ini..hahaha.. malu je kalau sebenarnye tak best mane kann..well, at least i succeeded in creating the sense of anticipation, didnt i??

okla, ceritanye, weekend aritu, saye ke rumah jiran saye yg bernama K (ecece, cam secret sgt je kann, u know who i meant) utk mengambil movie dari hard disk nye (tgk bdk ni, tak sedar diri esaimen tak buat lagi). kebetulan aritu seorg abg bernama R pun ade jugak kat rumah K sbb nak amik movie gak (oh, sblm tu, abg R blanje kami aiskrem harini, terima kasih abg R!! semoga murah rezki dan boleh blanje lagi). Abg R ni tinggal jauh sket dari kwsn perumahan kitorg, kne jalan 20 minit camtu baru sampai. die slalu lepak2 rumah si K ni dan balik lewat mlm ke rumahnye.

out of curiosity, saye pun tanyela "pnah tak kne kacau?". soalan tu sbenarnya bertanyekan same ade pernah tak kene kacau dgn mat2 atau minah2 mabuk.. biasela negara org putih ni, asal malam je mabuk pastu jerit2 kacau org pastuh kencing merata rata (ni takde kne mengena, tapi jijik jugak). tapi si abg R ni pulak interpret soalan tu as "pnah tak kne kacau dgn hangtu ah".. aduhaii..

"maksud sarah kne kcau dgn benda2 tu ke?" tanye beliau meminta kepastian. padahal taknak tau pun pasal ni, tapi tula, i've always been fascinated by the things im scared of. "Oh, pernah ke?" tanye saye dgn semangat dan rase ingin tahu yg tinggi yang sudahnye membawa kesusahan pada diri sendiri.

"tak pnahh, tapi org lain pernah laa" kate die. "Tau tak simpang bla bla bla tu?" (die takdela sbut "bla bla bla" ye kwn2. bla bla bla sbb saye tak ingat exactly name simpang tu, tapi saye boleh agak2 la kat mane).

"ha, tauu"kataku, sambil merapatkan bdn kpd kwnku E. "kat situ da dua kali org nampak pon***nak (some letters are being ommited because the writer is concern it will be too much for some readers to take, or perhaps, for the writer herself to take)

"haa?? biar betul? kat nz pun ade gak pon***nak??" kataku, tak percaya.

abg R angguk. "maybe benda tu ikut die kut dari malaysia" aduhaiiii.. meremang aku kejapp.. bleh plak ikut2 kan..

dan aku pule dgn bodohnye bertanye pulak camne bentuk rupe makhluk yang ditemui itu. bodoh bodoh bodohhhh!!! dan abd R tu pun cerita la.. (saye taknak citer la camne rupe die, phm2 sendiri la rupe standard die tu, saye taknak tak boleh tido pule mlm ni)

si K pulak gi tmbh cerita2 seram ekslusif dari malaysia. I should have stopped them, but like I've mentioned above, ive always been fascinated and attracted to that kind of stories, so i continue to probe and listened. i can feel the fear creeping, enveloping me.

saye yang asalnye duduk atas kerusi, terus melompat bersila di bwh sbb da rase cuak.. "wey K, teman kitorg balik umah tau nanti" desak ku.walaupun sbenarnye rumah kitorg 2 minit je jaraknya. mungkin sbb nmpk sgt muka aku yang da ketakutan dan cuak, abg R pun mengeluarkan mathurat dari begnya dan suruh aku bace maksud ayat2 yang boleh dijadikan pelindung. kasi nasihat jugak. "jangan takut sgt, anggap benda2 tu makhluk Allah yang lain, contohnya mcm kucing tu, die takde kuasa pun" Im still not convinced. barula skang aku menyesal gi tanye lebih2. "takut sgt pada benda ni boleh bwk kpd syirik sarah" ok, aku da rase berdosa dan takut syirik. tapi aku still tak berjaya hilangkan takut jugak.

"ingat, benda tu lagi suke kacau kalau kita takut". Ok. ayat ni la yang buat aku traumatized. sbbnye, camne ni, aku da pun takut. so dlm otak aku mmg byg benda2 ni nak attack aku sbb aku da takut tadi. bygkan, aku nak masuk toilet pun aku keluar balik, sbbnye ble basuh muke, aku takut kat cermin tu nmpk benda lain. ble duduk kat jmbn,aku takut ade tgn menjulur dari luar. ye, aku boleh jadi sgt kreatif ble takut. ble buat esaimen tak bleh plak pandai mcm ni. mlm tu aku sendiri terkejut dgn betapa penakutnye aku. tak sangka sampai boleh thp mcm tu.

ya Allah, teruknya hambaMu ini. guys, pls nasihatkan aku supaya tak jadi penakut sgt. huhu.

hoho..tu la ceritanye.. tak lah seram mane pun kan? tapi mlm tu aku mmg seram kut. sbb selama ni tak expect benda2 tu boleh jadi gak kat negara omputih ni..huhu..

p/s-haha, sorry la, tadi memula start as "saye" da bertukar jadi "aku" plak sbb syok sgt cerita

6 comments:

Sha said...

hoyeah??
ade cik pon gk kt cni??
perghh
bjaye mnakutkn jugela sarah
tp jknp xnk bg name simpang tu?
ke awk pn x sure yg mane satu?;p

die nampak lpstu ape jadi sarah?

mizzshaina said...

ala, simpang shortcut yang korg slalu lalu balik ke cumberland tahun lepas. jalan yg berliku liku kt blakang tu..yg blakang edu house tu kalau x silap. yang nmpk tu pun budak kelas kite gak, nanad. lagi sorg shafiq ib tu kalau x silap. ok kite seram. hahahaha

KePOMPOM said...

ok. lepas aku tau ada pon***nak kat negara org putih aku dah rasa kn berhati2 plak pasni. masa g notts dulu selamba je aku jalan2 2 orang ppuan dalam semak belukar pukul 12mlm sbb dalam pale otak aku poc*ng/hangtuah ni tak wujud. hehe.

hafiz CHouJi said...

Pasal nie rupanya. Kat McDonald Crescent tue.

Pasal menda nie kan, sume tue jin je snanye. Dan jin kat mane2 pon ade. Jin2 nie pulak merupa ikut imaginasi kepala kita. Tambah pulak bila kita takut, macam2 imej akan kluar.

Kadang2 bukannye ade pape pon tapi sebab takut punye pasal, bunyi dan desir angin pon kita bole nampak cam hangtu ah.

So jangan takut, ye Sarah? Betul dah pesanan R tue. Jin sume nie makhluk Allah cam kita gak. Tak mampu diorang nak bagi mudarat kat kita tanpa izin Allah. Papepon, kalo rasa tak selamat sebab diganggu makhluk halus, amalkan la baca ayat Kursi sambil hati memohon perlindungan Allah dari gangguan. Itu pelindung terbaek yang even Iblis tak mampu nak recite ayat last nye. Wallahua'lam. :')

iynas said...

sebenarnya excited gak nak tau ape jadi seterusnya dan nak tinggalkan komen tp x nak laa paksa Sarah kan..nanti rasa bersalah plak Sarah takut lebih2..hehe..

Sebab Sarah da mintak nasihat utk Sarah tak jadi penakut (salah satu hak muslim kpd muslim yg lain), my advice is, tanamkan rasa takut hanya pada Allah S.W.T. Macam Abang R cakap laa, tu sume pun makhluk Allah, takut dgn ayat-ayat Allah. And for your info, kte tgah komen dalam bilik yang gelap nieh..hehe..ade laa rase seram mase bace entry nie tp kita kena ingat yang kita takut kat Allah semata-mata, then lepas tu insya-Allah akan rasa ok.

"Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram" (13:28)

Semoga berjaya Sarah! Jangan takut2 sgt~ :-D

comot said...

Whoa~
tak sangke cik Pon***nak pun boleh gi oversea!
Agak2nye hari tu die naik MAS ke Air Asia ek? =p

Hurmm first time aku dgr cte pasal org jumpe pon***nak kat sini..selalunye dgr pasal org jumpe hantu Maori je..

Aku rasalah kan, kalau pon***nak dan hantu Maori berkawan dan kemudiannya berkahwin, silap2 boleh dapat anak hantu mix!
Mesti cute ;p

Kesimpulan dari lawak2 bodo di atas:Janganlah takut sgt ye Cik Sarah..semua tu pun makhluk ciptaan Allah..Sepatutnye kite hanya takut kepada penciptanya..

Semoga Allah memelihara kite semua dari gangguan jin dan syaitan..Amin

Post a Comment

dari mana nk kemana

FEEDJIT Live Traffic Feed

Islamic Calendar

 

Blog Template by YummyLolly.com