Tuesday, May 22, 2012

antara dua

ala. blogger ni tak boleh buat table la. huw huw huw. takpe, I'll make do with what I have.

if I stay,

Advantages                                                                       

  1. dekat dengan mama, boleh berbakti kepada mama dan keluarga apa yang patut. apa-apa emergency pun boleh balik dengan segera
  2. sudah familiar dengan tempat kerja dan budaya orang sini. tidak perlu mengambil masa untuk menyesuaikan diri
  3. boleh selalu balik rumah. like every week. cuma perlu bayar minyak rm 50 seminggu dan rm 10 tol pigi balik
  4. tak payah beli perkakas alat elektronik. tiap2 minggu boleh pinjam washing machine mama
  5. boleh pergi indon next year bulan 3 walaupun cuti seminggu je sbbnya senang je nak balik rumah, tak pyh fly dulu bagai
  6. tak payah jual kereta.
Disadvantage:

  1. if I stay, I would always feel as if I have chicken out from taking on a new challenge
  2. I would always wonder how my life would be if i choose to go
  3. akan terus bergantung kepada keluarga

if I go,

Advantages
  1.  kenal orang baru, tempat baru, budaya baru. kata orang, jauh berjalan luas pemandangan
  2. menjadi lebih berdikari sbb tak boleh lagi nak depends on ibu bapa
  3. elaun banyak katenye
  4. dekat dengan brunei bolehla melawat sultan brunei (eh?)
  5. pengalaman mendewasakan kata orang
  6. peluang berjumpa jodoh. (eh lagi! HAHA)
disadvantages

  1. susah nak balik. 2 kali naik flight. and costly
  2. kene jual my first car isk2 sedey
  3. kene uruskan rumah sendiri. cari furniture sendiri, washing machine, TV, dapur, etc. kereta da la dah xde
  4. mungkin susah nak berkerja semula di semenanjung. but I have my exit plan- quit terus kerja dengan TV Al-Hijrah. boleh minta autograph ustaz Don. hee

Huaaa. It still does not solve anything!! The way I see it, both decisions have their own pros and cons. And sometimes, you cant make the decisions based on how long the list on one side compared to the other, because sometimes even having one reason is enough for you to make that decision, because its an important enough reason. 

But I cant help but thinking, if I care so much about not going to the place everyone else is relieved they do not have to go,does that not show that actually my heart is more set on going than staying?

And when I was alternating between FB and Blogger. I came across this on the news feed:


"Put your trust in Allah"

...And when you have decided, then rely upon Allah.
Indeed, Allah loves those who rely [upon him] (Quran 3: 159)

Whatever decision I will make, I am sure there will be some hikmah in it. And whatever obstacles I may face in the future, I know Allah will not burden me with something that is more than I could shoulder.

Can you guess what my decision would be? Lets see where I would be writing from in the next entry. Hehe. 

3 comments:

Ummu said...

tak sabar nak tunggu.

mizzshaina said...

haha. tunggulah, dan lihat. doakan saya buat keputusan yang terbaik. awk ni sape oren merah? x leh tgk la

Faraha Hamidi said...

Good luck Sarah, kat mana2 pun awak pergi, u'll do fine. Bersangka baik dengan Allah semoga Allah permudahkan urusan awak :)

Post a Comment

dari mana nk kemana

FEEDJIT Live Traffic Feed

Islamic Calendar

 

Blog Template by YummyLolly.com